keberkesanan penggunaan perisian rangsangan komputer atas kebolehan matematik kanak-kanak prasekolah

Published October 4, 2010 by chenorzie

Komputer kini menjadi alat yang penting dalam pengajaran dan pembelajaran kanak-kanak prasekolah.Kanak-kanak mendapat pengetahuan matematik sama ada melalui kematangan persekitaran rumah dan tidak dipengaruhi oleh penggunaan komputer.Kanak-kanak  melalui umur yang kritikal dalam memperolehi pengetahuan dan kemahiran yang sesuai dengan tahap  perkembangan mereka.Pembelajaran kanak-kanak merupakan satu proses aktif yang mana kanak-kanak akan mengubahsuai idea-idea baru atau konsep berasaskan pengetahuan sedia ada atau pengalaman yang lepas.Sebagai pendidik,guru merupakan individu penting ,perlu menyediakan diri dan memberi komitmen seratus peratus. 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: